Introductie
Per opleiding/ studie is het verschillend wat er in het hoofdstuk ‘inleiding’ van een scriptie hoort te staan. De richtlijnen zijn vaak:
- Positioning – waar gaat de scriptie over en wat is de aanleiding?
- Huidige kennis – wat is er al bekend over het onderwerp en wat nog niet?
- Doel: wat wil je bereiken met je scriptie/onderzoek?
- Centraal argument – belangrijkste boodschap van de scriptie, de pitch, onderzoeksvraag. De signalering van het probleem, formulering van een onderzoeksdoel en het vermelden van de vraagstelling.
- Conceptueel model
- Contributie – uitleggen en benadrukken hoe onderzoekers anders over jouw onderwerp zullen denken nadat ze jouw scriptie hebben gelezen
- Relevantie (wetenschappelijk en maatschappelijk). Maatschappelijke relevantie gaat over wat jouw onderzoek betekent voor de maatschappij en de praktijk. Wetenschappelijk relevantie gaat over de bestaande literatuur en de ontbrekende kennis daarbinnen.
- Dus? – nog een keer kort uitleggen en benadrukken waarom jouw scriptie zinvol is en waarom het belangrijk is dat de onderzoeksvraag wordt beantwoord.
Plan een gratis en vrijblijvend adviesgesprek
Vul de velden hieronder in en wij nemen uiterlijk binnen 1 werkdag contact met je op!
Vul je gegevens in en vervolgens nemen wij op werkdagen binnen 1 uur contact met je op om een vrijblijvend telefonisch adviesgesprek in te plannen. In dit gesprek kijkt een van onze scriptie-experts in welke fase van het scriptietraject je bent, waar je tegenaan loopt en tot slot hoe wij er samen voor kunnen zorgen dat je jouw scriptie goed afrondt. Je kunt ons ook direct bellen via 010 – 714 23 43 of een WhatsApp bericht sturen naar 06 43 247 310.
Kantoorlocatie:
Marconistraat 16
3029 AK Rotterdam010 – 714 23 43
0643952716
info@scriptiemaster.nl
Maandag – Vrijdag: 8:00 – 22:00
Zaterdag – Zondag: 9:00 – 17:00